Share

autostrada.jpgLa sfârşitul săptămânii trecute, preşedintele Consiliului Judeţean Buzău, economistul Petre Emanoil Neagu, a semnat ertificatul de Urbanism pentru implementarea proiectului „A7” – tronsoanele Ploieşti-Buzău şi Buzău-Facşani.

Povestea Autostrăzii Moldova, cum mai este denumit coridorul ce va face legătura mai uşoară între cele două provincii româneşti, dar va contribui şi la uşurarea accesului terestru spre Estul extrem al Europei – Moldova, Ucraina şi Rusia, îşi are începutul cu mai bine de 10 ani în urmă. Necesitatea unei astfel de legături încă era de actualitate, chiar dacă fusese dat în funcţiune DN2 (Bucureşti-Iaşi), devenit E85, acesta având doar două benzi, câte una pe sens. De altfel, aceasta avea să fie principala realizare a lui Traian Băsescu, pe timpul când era ministru la Transporturi.

După momentul integrării în Uniunea Europeană, problematica coridoarelor de transport în România avea să sufere modificări, pentru că UE şi Comisia Europeană propunea dezvoltarea acestora în cu totul alte perspective. Aşa apăruse, la un moment dat ideea construirii acelor drumuri de viteză, „Drumurile Expres”, planuri în care şi judeţul Buzău era prevăzut ca zonă de tranzit.

„Noi, autoritățile locale, am tratat cu prioritate aceste demersuri pentru că ne dorim ca și buzoienii să poată ajunge în condiții de siguranță și într-un timp cât mai scurt la București, Ploiești sau în Moldova.
Pentru că autostrada va tranzita teritoriul mai multor comune din județ, am transmis primăriilor să informeze cetățenii să permită accesul SC Geostud SRL la proprietățile lor pentru realizarea investigațiilor geotehnice și forajelor”,
a spus preşedintele Neagu în încheierea momentului oficial.

auto.jpg