Share

bilettoma2.jpgComentariul de faţă îşi propune să abordeze realitatea din zona extramunicipală acoperită de societatea de transport public de persoane Trans Buss SA Buzău, cu totul alta şi cea adevarată faţă de informaţiile pe care le prezintă presa apropiată primarului Toma.

„Educat” în mediul privat, destinat afacerilor, să facă bani cu orice preţ, primarul Toma lasă să se înţeleagă, din ce în ce mai evident, că aceleaşi intenţii le are şi din scaunul de edil. Spre exemplu, domeniul transportului public de persoane, în care Trans Buss era un  actor mai puţin performant până la venirea lui Toma, trebuia să treacă pe profit. Pentru a atinge un astfel de obiectiv, primarul Toma şi-a propus, două lucruri: să elimine concurenţa şi, în paralel, să extindă aria de competenţă pe mai multe zone extramunicipale. Aşa a descoperit că cel mai profitabil traseu pentru Trans Buss Buzău poate fi traseul numărul 2, pe care fără prea multe ezitări l-a prelungit până la intrarea în comuna Cernăteşti.

După cum se ştie, prima mişcare a fost înlăturarea concurenţei, pe traseul 2 fiind vorba de eliminarea a nouă agenţi economici, care prestau servicii de transport public în regim de Maxi-Taxi. Apoi, o a doua bulversare în rândul cetăţenilor din comunele Mărăcineni şi Săpoca s-a produs începând cu 1 martie, anul curent, când preţurile la bilete şi abonamente au fost dublate! Prestator de servicii în condiţii de monopol, Trans Buss, „impulsionat” de primarul Toma avea să înregistreze vânzări record la bilete: 4862 de bilete într-o zi!! Încasările imense au fost suplimentate de contribuţii substanţiale din partea primăriilor Mărăcineni şi Săpoca, sub titlul de subvenţii la preţul biletului. Astfel, Primăria Mărăcineni trebuie să plătească, lunar, 180 de milioane de lei, iar Primăria Săpoca 86 de milioane de lei. Pe de altă parte, primarul Toma a redus la minim cheltuielile presupuse de acordarea de gratuităţi pensionarilor şi elevilor!

În fine, cel de-al treilea moment de bulversare s-a produs imediat după Paşte, când primarul Toma a ordonat modificarea procedurilor de taxare a călătorilor prin eliminarea taxatoarelor din autobuze şi introducerea procedeului de autotaxare. Mulţi dintre călătorii din Mărăcineni şi Săpoca cunosc despre procedeul autotaxării, pentru că a mai fost implementat în perioada de dinainte de 1989. Numai că, de data aceasta primarul Toma a dispus schimbarea regulilor din mers, adică fără nici o minimă perioadă de pregătire. Nici măcar prin informarea călătorilor prin afişe lipite în autobuze! Pur şi simplu, începând cu 10 aprilie taxatoarele au dispărut, iar mulţi dintre călători s-au trezit în autobuz fără bilet.

Un asemenea moment a fost anticipat de primarul Toma şi conducerea Trans Buss ca o soluţie pentru mărirea încasărilor! Călătorii care nu aveau abonamente erau obligaţi să cumpere bilete de la şofer, la suprapreţ, mai mult cu un leu faţă de preţul stabilit la 1 martie! Conducerea Trans Buss spune că tipul de taxare impus la Buzău are ca model un serviciu asemănător dintr-un alt oraş din România, însă fără a indica acea localitate. În schimb, au fost călători care comentau în autobuz că o asemenea situaţie nu au întâlnit nici în Madrid, Viena sau Budapesta. Mai mult, pentru ca lucrurile să fie speculate în spirit afacerist, şoferii pretindeau preţ unic la biletele pe traseul 2, adică de patru lei, indiferent că omul cobora la Pod Mărăcineni ori la Săpoca! Astfel, nu e de mirare să constaţi că autobuzele pe traseul 2 sunt pline de navetişti şi elevi, dar şi de... cele mai variate înjurături, cu trimitere directă la primarul Toma şi conducerea Trans Buss.

biletok.jpg

Directorul Trans Buss, Gică Toader, recunoaşte că măsurile sunt luate cam pe repede înainte, justificâmd intenţia şi necesitatea de a ridica standardele unor astfel de servicii publice, în schimb nu înţelege de ce să se spună că primarul Toma nu-i consideră altfel pe cetăţenii din Mărăcineni şi Săpoca decât surse de venit la bugetul oraşului Buzău! Şi pentru că noi am urmărit evoluţia tuturor evenimentelor provocate de primarul Toma în cadrul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru transport public, la acest moment putem spune că nu primarul Toma este nebun, ci sunt slabi ceilalţi reprezentanţi cu drept de vot în cadrul asociaţiei, şi aici este vorba despre directorul Gică Toader şi un anume şef de coloană Cucu, dar asta nu este de ajuns pentru a anihila intenţiile hrăpăreţe ale lui Toma!