Share

auto22.jpgCu toată opoziţia primarului oraşului Buzău, Constantin Toma, care a ajuns sperietoarea navetiştilor, nu numai din Mărăcineni, ci din toate localităţile limitrofe zonei urbane, microbuzele „2M” vor continua să circule. Astfel, vor fi păstrate, în continuare, premisele derulării unui

 transport în comun la cote civilizate, mai ales după 11 septembrie, când elevii vor începe un nou an de studii, ceea ce presupune, în materie de transport public, o supraaglomerare a mijloacelor de transport.

Pentru că mulţi dintre părinţii elevilor din Mărăcineni şi satul Măteşti sunt direct interesaţi de protocolul în baza căruia „Doiul mic” împarte traseul cu autobuzele TransBuss, suntem în măsură să vă dăm veşti bune. Microbuzele vor continua să circule, după acelaşi program care conferă lejeritate călătorilor, cel puţin şase luni de acum încolo. În acest moment, statutul de transportator public autorizat, pentru traseul 2 – Mărăcineni,  este garantat de o hotărâre de Instanţă. Şi pentru ca lucrurile să fie înţelese corect şi complet, vă prezentăm motivul şi filmul acţiunii în judecată prin care primarul Toma, de la Buzău, intenţionează să elimine microbuzele de pe traseul 2. Conform declaraţiilor sale, dar fără să arate vreo documentaţie, primarul Toma spune că va accesa un proiect cu finanţare europeană în valoare de peste 30 de milioane de euro, bani cu care va moderniza infrastructura rutieră din oraş şi va cumpăra autobuze noi. Pentru ca Uniunea Europeană să accepte proiectul, documentaţia trebuie să conţină şi un traseu administrat de TransBuss în afara oraşului, să poată îndeplini condiţia obligatorie de Operator Regional de transport public. Pentru că traseul 2 este cel mai profitabil în organigrama TransBuss, primarul Toma a decis ca pe această rută să rămână doar autobuzele! Aşa zisul cadru legal l-a „aranjat” în interiorul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Buzău – Mărăcineni – Săpoca, în care acţionar majoritar este Consiliul Municipal Buzău. Ajutat la vot, în mod inexplicabil, şi de fostul primar de Săpoca, Iulian Manea, primarul Toma a modificat statutul de funcţionare al ADI după bunul plac, după care, fără nici o remuşcare, i-a dat în judecată pe transportatorii publici cu microbuze tip „Maxi-Taxi”, pe motiv că ar folosi abuziv traseul. Deocamdată, şansa elevilor şi celorlalţi navetişti şi cetăţeni din Mărăcineni a fost că dosarul a ajuns la un judecător care a analizat interesul general, nu numai al primarului Toma, astfel că, cel puţin pentru şase luni transportul public la Mărăcineni se va derula în beneficiul cetăţenilor.

În ce-l priveşte pe primarul Toma şi marele său plan de reformare a transportului public buzoian, este important să spunem că nici vorbă să existe o documentaţie ca proiect european pentru reabilitarea transportului public în oraşul Buzău (n.a. – motivaţia este simplă: primarul Toma nu are departament de specialitate, care să întocmească astfel de documentaţii!), iar vestitele achiziţii de autobuze noi s-au materializat, deocamdată, doar în cumpărarea a 15 autobuze vechi, fiecare vehicul cu câte un milion de kilometri la bord, fără autorizaţii speciale de circulaţie (ex.: ITP), cu care ar vrea să suplimenteze traseele TransBuss!