Share

la_manga_1.jpgPentru majoritatea participanţilor la trafic pe Valea Slănicului, termenul avansat de constructor pentru construirea unui nou pod în zona Mangă, de la Mărăcineni, ar putea părea exagerat. Cu toate acestea, specialiştii spun că în zonă este nevoie de lucrări suplimentare de stabilizarea a edificiului.

Podul de la Mangă va asigura trecerea peste torentul cu acelaşi nume, aici fiind şi zona în care, de-a lungul timpului, torentul a sedimentat materialul cărat din zona mai înaltă înaltă, un relief colinar de dimensiuni joase (maxim 100 de metri altitudine), care flanchează în partea estică albia majoră a râului Buzău. Structura sedimentară a solului în zona Mangă l-a determinat pe executant să ia în calcul lucrările suplimentare pentru stabilizare. Mai ales că, odată cu finalizarea drumului judeţean 203K, traficul va fi şi mai aglomerat.

Podul de la Mangă va fi sprijinit pe o fundaţie ancorată cu opt piloni foraţi la 18 metri adâncime, şi va avea două benzi pe sens. Iniţial, constructorul avansase un termen de execuţie de patru luni, ceea ce ar fi însemnat ca traficul să fi fost reluat, în condiţii normale, abia la începutul lunii august. Noul termen promis, de trei luni, este rezultatul presiunilor exercitate de primarul comunei Mărăcineni, Constantin Dumitru, care a promis constructorului sprijin cu utilaje, inclusiv mână de lucru. În aceste condiţii, termenul optimist pentru predarea podului nou este devansat cu o lună.