În cadrul Proiectului Erasmus + cu denumirea ,,Schimb școlar despre bune practici în educația cu nevoi speciale”, 2019-1-RO01-KA229-063127, patru cadre didactice (Bîra Mihaela Diana - coordonator de proiect,
Iordache Alina Maria, Cucu Gina și Ion Stănica) de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă, Buzău au participat în perioada 8-14 mai 2022 la mobilitatea C5 -Tirnavos, Grecia, alături de parteneri din Azore- Portugalia, Sicilia- Italia și Buzău-România.
Agenda activităților propuse de către partenerii din Grecia a avut menirea de a ne îmbogăți profesional și spiritual. Pe de o parte am participat la activități desfășurate în școlile speciale din Agria, Gianuli, Galanovrysi unde am interacționat cu elevii și am vizitat Fundația White Butterflyes din Volos în care sunt instituționalizați 50 de persoane cu dizabilități grave, de toate vârstele, organizați în grupuri cu aceeași vârstă mentală.
Ne-au fost prezentate aplicațiile StoryboardThat, Voki, Arcademics și Kahoot.
Dacă într-o aplicație ne-a fost pusă în scenă o legendă, următoarea aplicație a venit ca o ,,lucrare de control”. Prin aceste workshop-uri, partenerii greci ne-au demonstrat utilitatea acestor aplicații în cadrul învățământului special.
Elevii școlii gazdă din Tirnavos, ne-au prezentat dansuri și cântece grecești și o frumoasă punere în scenă a legendei Zeului Hefaistos.
Atractivele activități școlare au fost împletite cu cele culturale. Am pătruns în inima ortodoxiei prin vizitele făcute la Meteore, la Izvorul Sf. Paraschevi, la Manastirea Olympiotissa Panaghia și la Biserica Sf. Pantelimon, ocrotitorul medicilor și vindecătorul celor răniți în accidente. În satul Pantelimonas, așezat la poalele Olimpului, elevii prezenți în această mobilitate au imortalizat prin talentul lor cele două imensități, Muntele și Marea. Mărețul Olimp se coboară și se pleacă în adâncurile Egeei care, la rândul ei prin albastrul perfect, oglindește o întreagă lume.
Am venit acasă mai bogați datorită partenerilor de la Școala Tirnavos care ne-au oferit cu generozitate timpul lor, ne-au împărtășit din experiența lor în ceea ce privește lucrul la clasă cu elevii cu CES, ne-au purtat prin istoria țării lor, ne-am îmbrățișat în ortodoxie și ne-au oferit bucatele lor tradiționale.
Astfel de proiecte nu au doar rolul de a ne perfecționa profesional, ci și de a ne apropia ca oameni, de a cunoaște, aprecia și respecta cultura și tradițiile.